torsdag 7 oktober 2021

Korridorer, 12 noveller om högstadiet av Moa Eriksson Sandberg & Ester Roxberg

Korridorer – 12 noveller om högstadiet innehåller som titeln säger tolv berättelser som utspelar sig på högstadiet eller som det står på bokens baksida ”tolv röster från högstadiets korridorer”. De två författarna har skrivit varannan novell i boken.

Alla noveller har en jag-berättare men olika teman. Hål är den första novellen och den börjar ”Första gången jag verkligen lade märke till henne var i skolbussen. Det var så allt började.”

Den sista novellen Punkare slutar ”Okej”, sa jag och tänkte att jag aldrig skulle ringa. Eller så skulle jag kanske det.”

Andra noveller är Skejtarhoror, Messengers, Kroppar, Vänner och Drömmar.  I några av novellerna finns låttexter citerade i texten, längst bak i boken finns det en lista på låtarna, lyssna gärna på dem!

Om du går på högstadiet är Korridorer en bok att känna igen sig själv och/eller andra i. /Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar